Узагальнюючий урок
7 клас
Тема: Архімедова сила. Плавання тіл
Мета: повторити та
узагальнити основні положення теми "Архімедова сила. Плавання тіл";
розвинути елементи соціальної, інформаційної
компетентностей, пізнавальну активність учнів;
показати прояви законів фізики в живій природі.
Тип уроку: урок
узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: набір
роздаткового матеріалу; таблиця "Дорога до успіху"; склянка з чистою
водою; скляна з розчином солі; тонка свічка; картон.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Вступне слово вчителя.
Запитання
до учнів: що необхідно знати та вміти для успішного засвоєння теми з фізики.
Можлива
відповідь: теоретичний матеріал, формули, вміння розв'язувати задачі, проведення та пояснення
експерименту, практична значимість вивченого.
Вчитель
з учнями будує сходинки– шлях до успіху.
Шлях до успіху
Вчитель
наголошує на тому, що при проходженні кожної з сходинок всі учасники
навчального процесу будуть задоволеними: учні – від якості здобутих знань, а
вчитель – від рівня засвоєння учнями вивченого матеріалу.
ІІІ. Повторення вивченого матеріалу (здійснюється за
схемою "сходинки").
1) Знання теоретичного матеріалу
перевіряється в процесі фронтального опитування учнів учителем. На
цьому етапі проводиться гра "Я десь це бачив!". Учням пропонується
пояснити, що зображено на запропонованих малюнках. (малюнки взяті з підручника
"Фізика 8. Ф.Я. Божинова, І.Ю. Ненашев, М.М. Кірюхін" з теми
"Виштовхувальна сила": малюнки 23.3, 24.2, 24.3, 25.2, 25.3)
2) Розв'язування задач.
а) Учні самостійно розв'язують запропоновані їм задачі
за рівнями складності. Вчитель надає допомогу тим учням, які не можуть
впоратись самостійно, і перевіряє правильність рішень.
1. Визначте
виштовхувальну силу, що діє на тіло об'ємом 150 см3, занурене в
морську воду.
2. Обчисліть
об'єм тіла, зануреного у чисту воду, якщо виштовхувальна сила дорівнює 100 Н.
3.
Якими будуть покази динамометра, якщо підвішений до нього вантаж масою 1,6 кг
та об'ємом 1000 см3, занурити у воду?
б) Клас розбивається на три групи: дві команди і група
експертів. Кожній з команд пропонується скласти умову задачі за поданим
малюнком і розв'язати дану задачу біля дошки.
3)
Експериментальна частина. Учням пропонуються досліди, які вони
повинні пояснити:
а)
плавання шматочка картоплі у чистій воді, у розчині солі;
б)
плавання запаленої свічки у воді.
4)
Практичне застосування здобутих знань. Цей етап проводиться у вигляді
гри "Вірю-не вірю". Учитель роздає учням картки двох кольорів. Якщо
вони вважають, що твердження вірне, то піднямають картку зеленого кольору, якщо
ні – червоного.
Твердження:
1. На кордоні мід Йорданією та Ізраєлем знаходиться море,
яке по суті є великим озером. Купаючись в цьому озері, людина дуже мало
занурюється у воду і ніколи не може втопитись в ньому. (Мертве море, густина
води 1160 кг/м3).
2. Густина багатьох тварин та рослин, що мешкають у воді,
мало відрізняється від густини води.
3. Кити регулюють глибину свого занурення за рахунок
зменшення і збільшення об'єму легенів.
4.
Пластмасова кулька, занурена у воду тоне.
5.
Камінь легше підіймати у воду, ніж у повітрі.
Учитель
коментує кожне з тверджень, дає правильну відповідь та пояснює її.
6)
Додаткова інформація. Один з учнів заздалегідь готує повідомлення про
життя та діяльність Архімеда, котру заслуховують на уроці.
IV. Підсумок уроку. Оцінювання досягнень учнів, оголошення
домашнього завдання.
Дуже корисний та цікавий урок. Дякую!
ВідповістиВидалити